Vart kan jag slänga spån/halm?

Hej! Vi har höns, ankor, gäss och kaniner. Vart kan vi lägga/slänga spånet och halmen som vi mockar ut från dom?
Det är för mkt för att vi ska kunna göra en egen kompost på gården, vi har försökt men det funkar inte när det är så pass mkt. Och som jag har förstått det så får inte heller bönderna ta emot någon annans gödsel hur som helst. Så vart är det meningen att man ska slänga det någonstans?
Louise

Kommentarer

  • Hej Louise!

    Har du inte möjlighet att ha egen kompost på gården så går det bra att ta med det till vår återvinningscentral i Hamre och lämna på deras kompost. Ta hjälp av personalen som arbetar där så guidar dom dig rätt på området.

    Här hittar du öppettider för ÅVC.

    Ha en fin dag!

    Camilla Kundvägledare