Hur sorterar jag fodral till dvd/cd?

Nu när mer plast ska återvinnas, hur ser det ut med dvd/cd och fodral. Ska det till plast eller brännas?
Mattias

Kommentarer

  • Hej Mattias!

    På vår återvinningscentral i Hamre har vi en ny container för hårdplats, där vill vi att du slänger dina fodral till dvd-/cdskivorna. Det är en egen container för just hårdplast som tas om hand istället för att brännas med restavfall.
    Camilla Kundvägledare
  • Gäller det även skivorna?
    Mattias Ehn
  • Gällande skivorna så ska de slängas i containern för restavfall.
    Camilla Kundvägledare