Vad menas med anvisat pris på mitt elavtal?

Jag har något som heter anvisat pris för min el. Vad är det, och kan jag byta?
Sven

Kommentarer

  • Hej!
    Anvisat pris är ett pris du som kund får när du inte gjort ett aktivt val av vem som ska leverera din el. Det är ofta lite dyrare, och vi rekommenderar dig att byta.
    Här kan du läsa lite mer om det som kallas anvisningspris, eller anvisat pris https://www.hedemoraenergi.se/elhandel/har-du-glomt-att-valja/

    Och vill du teckna ett elavtal är du varmt välkommen att kontakta oss.

    Kristina, kundtjänst
    Kristina Kundvägledare