Vart kan man hämta sand för att sanda på privat mark?

Jag har hört att kommunen erbjuder privata fastighetsägare gratis sandningssand. Stämmer det?
Javier (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Du har helt rätt, du som privat fastighetsägare kan utan kostnad hämta totalt max 200 liter sandningssand per år.

    När: från vecka 46 till vecka 16 kan sand hämtas ut den första och tredje tisdagen varje månad kl 07.00-18.00
    Plats: Varvsallén 5-7, tomten bredvid Poståkeriet. Följ skyltar.

    Sandlådor finns även utplacerade på följande ställen
    • Hälledal
      Rågvägen/Hälledalsvägen vändplan
    • Utansjö (Folkets hus)
      Utansjögården, Tjärnvägen 14
    • Viksjö (Bussgaraget)
      Gammelgården 210
    • Brunne (Infarten Brunneskolan).
      Brunne 135

    Marielle Oikari Kommunvägledare