Vart kan jag hämta sand?

Nu börjar det bli halt ute. Vart kan jag som privat fastighetsägare hämta sand?
Marielle Oikari Kommunvägledare (Uppdaterad )

Kommentarer

    • Hur mycket får man hämta?
      Privata fastighetsägare kan gratis hämta upp till 200 liter sand varje år.

    • När kan jag hämta?
      Utlämningsdagar är första tisdagen varje månad klockan 7-18.
      Första tillfället är alltså 1 november och det sista är den första tisdagen i april nästa år.

    • Vart hämtar jag sanden?
      Vid Svevias lokaler på Varvsallén 5-
      Sandlådor finns även på vändplanen vid Rågvägen/Hälledalsvägen, Folkets Hus i Utansjö, bussgaraget i Viksjö och vid infarten till Stigsjö förskola i Brunne (blå sandlåda).

    Marielle Oikari Kommunvägledare
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.