Var hittar jag ansökan för barnkortet?

Jag ska ordna ett busskort till mitt barn inför skolstarten, hur gör man?
Härnösands kommun

Kommentarer

  • Hej!

    I Härnösand är det gratis att åka buss för barn och ungdomar 7-19 år!

    Du kan ansöka om barnkortet via vår e-tjänst. Har du inte e-legitimation finns det ansökningsblankett. Här hittar du information om barnkortet.

    Med vänlig hälsning!
  • Hej! Mina barn har hört att ett nytt barnkort (skolbuss) måste ansökas om varje termin. Har nu gjort det för säkerhetsskull. Stämmer det att de måste uppdatera det? Kontakta mig gärna då det ev nu blir dubbla kort med höstterminen..
    /Catrine
  • Hej Catrine,

    Du behöver inte ansöka om nya busskort utan dina barns befintliga kort har uppdaterats nu i slutet på december. Handläggaren har redan hunnit posta två nya busskort så när ni får dem kan ni kasta de "gamla" korten.

    Med vänliga hälsningar
    Marielle Oikari Kommunvägledare
  • Hej Hannes,

    Klicka här för att göra en ansökan om ett nytt busskort.
    Busskortet skickas sedan hem till din brevlåda.

    Vänliga hälsningar,
    Marielle Oikari Kommunvägledare