Våren är äntligen här och nu är det dags att sopa gatorna i Härnösand.

Uppdatering: Sandupptagningen är försenad.

Sandupptagningen har på grund av främst tvära väderomslag de senaste veckorna blivit försenad. Förseningen gäller framför allt stadens centrala delar.

Entreprenören har nu satt in extra resurser för att komma ikapp. Enligt den ursprungliga planen skulle all sand vara borta vecka 20. Nu beräknas det ta något längre tid.

När sopas ditt område?

  • Centrum och Murbergsstaden, vecka 16-17.
  • Haga, Lövudden och Stenhammar, vecka 17-18.
  • Gådeåstaden, vecka 18.
  • Bondsjöhöjden och Hälletorp, vecka 18-19.
  • Brunne, Byåker, Hälledal, Utansjö, Viksjö och Älandsbro, vecka 18-20.
Karta över alla områden.

Härnösands kommun

Kommentarer

  • Jag såg någon form av gatsopning på Norra Strömsborgsgatan, Gådeåstaden, redan före påsk (v.16) men det var bristfälligt och det ligger fortfarande stora mängder grus kvar varför jag hoppas att de kommer åter och gör färdigt under nästa vecka (v.18).