Vad gör kommunen för näringslivet med anledning av Coronaviruset?

Information om vad kommunen gör med anledning av Coronaviruset kan du läsa här.
Härnösands kommun

Kommentarer

  • Härnösands kommun har tagit fram ett program för att stötta kommunens företag. De åtgärder som tagits fram är:

    • En företagsakut inrättas där företag på kommunens bekostnad kan få gratis rådgivning och stöd när det gäller till exempel skatter, lån och personal.
    • De livsmedelsbutiker som erbjuder hemkörning av matvaror till personer som tillhör riskgrupperna eller är över 70 år kan få bidrag från kommunen.
    • Företag kan få anstånd med olika typer av kommunala avgifter.
    • Kommunen kommer att betala inkommande fakturor skyndsamt.
    Läs mera på Företagshjälpen

    Härnösands kommun