Uppdatering om snöröjning och sandning!

Många undrar om våra gång- och cykelvägar efter de senaste snöovädren. Just nu är full snöröjningsstyrka ute och fokus är främst på att röja alla gång- och cykelvägar.
Att det dröjer längre än vanligt beror på de två kraftiga vädervarningar vi har haft med onormala snömängder, upptiningar och regn. Under de ovanligt besvärliga förhållandena har kommunens entreprenör Svevia fått tillåtelse att prioritera vägar för att räddningstjänst, hemtjänst med flera ska kunna komma fram. För att klara det har snöröjarna tvingats lägga snö på gång- och cykelvägarna.
Men nu är de alltså på väg att bli fina igen.

Marielle Oikari Kommunvägledare (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Vågar man fråga när villavägarna ska breddas? Uppe på Stenhammar är det väldigt smalt nu på samtliga vägar.

    Måste också berömma de förare som kör på fågelvägarna längst upp, det uppskattas att de försöker att inte trycka in all snö på infarterna som de gjort tidigare. Särskilt nu när det kommit mycket och tung snö på kort tid.
  • Hej,

    Det kan vi tyvärr inte svara på. Just nu är full snöröjningsstyrka ute och fokus är främst på att röja alla gång- och cykelvägar.
    Maria Aldén Kommunvägledare
  • En uppdatering från Stenhammar. Nu verkar de vara igång för att bredda vägarna här uppe, mycket bra jobbat av snöröjarna! Även nu ser de till att öppna upp infarterna, så många pluspoäng från mig.
  • Det låter bra och trevligt att höra att du tycker dom gör ett bra jobb🙂
    Maria Aldén Kommunvägledare