Spåravgift på Bondsjöhöjdens elljusspår

Är det inte dags att införa spåravgift på Bondsjöhöjdens elljusspår? det måste väl vara helt i sin ordning att följa efter andra kommuner som håller med konstsnö samt att spåret prepareras varje dag.

Kommentarer

  • Hej Sven!

    Tack för din synpunkt!

    Härnösands kommun har valt att inte ha spåravgift hittills för att det är en fantastisk möjlighet till motion som inte kostar för utövaren.

    Fritidsenheten vill främja folkhälsa och att man både enkelt och relativt billigt kan motionera, skidåkning är något alla kan utföra oavsett ålder och kunskapsnivå. De vill att så många som möjligt ska röra på sig.

    Det har suttit en lapp vid stadion om ”Frivillig spåravgift” men kan inte svara hur mycket det gett.

    Vi får se hur vi ska göra framöver då det kostar att ha konstsnöanläggning igång, speciellt då det är snöfattigt.

    Med vänlig hälsning