Vad gäller vid sotning?

Vilka regler gäller för sotning i Härnösands Kommun?
Härnösands kommun

Kommentarer

  • Hej!

    Om du har en eldstad måste du se till att den rengörs och att brandskyddskontroll utförs. Sotningen görs för att minska risken för brand i huset.I varje kommun finns en entreprenör som via avtal sköter sotning och brandskyddskontroll. I Härnösands kommun är det Härnösands sotningsdistrikt AB, Peter Häggström, tel. 0611-129 71 är kontaktperson.

    Räddningstjänsten Höga kusten - Ådalen kan du läsa mer om regler som gäller för sotning i Härnösand. Där hittar du också gällande taxor samt regler och anmälan för egensotning.

    Med vänlig hälsning
    Härnösands kommun