Skola för barn med autism

Hejsan!
Jag undrar om gerestaskolan har särskild undervisningsklass för barn med autism?
Om det är så undrar jag också hur man söker dit och om det är lång väntetid för att få plats där.
Med vänlig hälsning

Kommentarer

  • Hej Ulrika,

    Tack för din fråga!

    Gerestaskolan är en vanlig kommunal grundskola där elever från vårt upptagningsområde i Härnösands kommun går. Just nu så har skolan ett högt elevantal och har därför det sista året inte haft möjlighet att ta emot elever i årskurs 1-6 som inte är bosatta i vårt upptagningsområde.

    I Gerestaskolans verksamhet så har de en liten särskild undervisningsgrupp. Några elever har ett särskilt upplägg där de dels arbetar i vanlig klass, men en del av dagen också arbetar i den särskilda undervisningsgruppen. Denna grupp har skolan inte någon särskild ansökan till.

    Givetvis finns det möjlighet att visa sitt intresse och söka till Gerestaskolan.
    genom att lämna in blanketten Här hittar du blanketten om önskemål om skola. (om man är bosatt i Härnösands kommun).

    Har du några fler funderingar så är du välkommen att höra av dig till Gerestaskolans rektor genom att ringa vår växel på 0611-34 80 00.

    Med vänliga hälsningar,