Kommer anslutningsspåret från Vårdkasen till Högslätten att prepareras?

Föregående vintrar har det funnits ett anslutningsspår från Vårdkasområdet/Gerestaspåret till Högslättenspåren. Bor på Stenhammar och tycker att det är trevligt att kunna åka även på Högslättenområdet utan att behöva ta bilen. Min fråga är om anslutningsspåret kommer att prepareras även i år.
Mvh Lasse
Lars

Kommentarer

  • Vill börja med att fråga om du har läst informationen vi har om skidspår på vår hemsida? Via länken nedan hittar du aktuell information men om det inte besvarar din fråga så är du välkommen att höra av dig igen.

    För att se aktuell skidspårstatus klicka här.

    Maria Aldén Kommunvägledare
  • Jo den information som finns på Skidspår.se följer jag hela tiden men där finns inget om anslutningsspåret. På spårkartorna finns ju anslutningsspåret utsatt och min fråga var ju om spåret kommer att pistas som föregående år. Skidspåren i kommunen är annars jättefina och välskötta.
    Lasse
    Lars Persson
  • Jag har varit i kontakt med en kollega och fick veta att anslutningsspåret inte kommer att pistas i år på grund av ett projekt som pågått på Myran. Vi hoppas kunna återuppta spårdragningen nästa år.
    Maria Aldén Kommunvägledare