Skatteverkets satsning i Härnösand på nytt arkiv

Hej,
Tidigare har det informerats om att Skatteverket planerade att det nya arkivet i Härnösand skulle stå klart 2021, men på er hemsida nu i en artikel så står det 2024. Samtidigt så står det att Skatteverket inom kort kommer att påbörja rekryteringen. Är hela planeringen förskjuten? samt vet ni om de kommer påbörja rekryteringen av all personal eller är det endast de 4-5 som står i artikeln?

Med vänlig hälsning, Pernilla

Kommentarer

  • Hej

    Skatteverket har en plan på att flytta hela sin arkivverksamhet till Härnösand. Detta kommer ske etappvis, man planerar att bygga ett nytt arkiv på Saltvik. De nya arkivet beräknas vara klart 2024. Nu har man tillfälligt etablerat sig i ett mellanlagnringsarkiv på Nybrogatan där kommer man påbörja uppbyggnationen av sin nya verksamhet.