Simhallen

Simhallen Härnösand stänger för allmänheten från och med tisdag 17 november 2020 till och med den 13 december. Klicka här för mer information.

Hej, är simhallen öppen som vanligt?
Tänkte på dessa corona tider om det var något ändrat?
Mvh Stefan
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Stefan,

    Med anledning av coronaviruset får vi frågor om simhallen i Härnösand är öppen.
    Ja, verksamheten är öppen som vanligt. Härnösands kommun följer rekommendationer från Folkhälsomyndigheten och bevakar händelse utvecklingen rörande coronaviruset.
    Men vi uppmanar samtliga att hålla sig uppdaterad om de råd som ges av folkhälsomyndigheteten och dessutom duscha ordentligt innan badet.

    Vad kan besökare/ kund göra?
    · Om du känner dig frisk – välkommen att bada, simma och träna!
    · Var extra noga med handhygienen
    · Om du känner dig sjuk ska du inte bada/simma/träna - stanna istället hemma! Det gäller alltid, oavsett vad det beror på.

    Här kan du läsa mer om Härnösand kommuns riktlinjer gällande Corona:
    https://www.harnosand.se/kommun--styrning/information-om-coronaviruset.html

    Jonas Andersohn
    Simhallschef
    Härnösands kommun
    Simhallen Härnösand

  • En fråga ,
    Hur kan ni kontrollera hur nära varandra man sitter i bastun?
    I dessa Coronatider måste det vara svårt !
    Varför inte stänga simhallen .
  • Hej Marian,

    Vi kontrollerar inte hur nära varandra personer sitter i bastun. I bastun har man precis som överallt annars ett eget ansvar att hålla avstånd till andra, det är något vi gemensamt måste hjälpas åt med. Om du som besökare känner dig otrygg så finns det personal på plats vid bassängerna och i receptionen som du kan söka upp så kan de hjälpa till och lösa eventuella konflikter eller frågeställningar.

    Vänliga hälsningar,
    Marielle Oikari Kommunvägledare