Parkering

Hej,
Noterat att skylten som förbjuder parkering efter ena sidan av furuvägen har försvunnit, stulen eller har kommunen ändrat sitt beslut?

Kommentarer

  • Hej,

    Skylten har plockats bort då beslutet har ändrats. Beslutet om den lokala trafikföreskriften där parkeringsförbudet reglerades överklagades av en kommunmedborgare. Länsstyrelsen avslog överklagan men Transportsstyrelsen beslutade 2020-04-27 att upphäva kommunens beslut.

    Så just nu regleras parkeringen längs Furuvägen endast av bestämmelsen om datumparkering.
    Du hittar mer information om datumparkering i ett av våra andra inlägg som heter Datumparkering?

    Med vänliga hälsningar,
    Marielle Oikari Kommunvägledare
    (Uppdaterad )