Hur lång uppsägningstid har man för hemtjänst?

Min mor har hemtjänst men vill bara ha trygghetslarmet kvar utan andra tjänster nu när det är coronapandemi. Hur lång uppsägningstid är det då?

(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Det finns ingen direkt uppsägningstid utan ni kommer överens tillsammans med biståndshandläggaren om vilken dag hon vill avsäga sig hemtjänsten. Ta kontakt med din mors biståndshandläggare och prata med hen om vilka insatser som ska vara kvar och vilka ni vill säga upp.

    Om hon behöver hemtjänst i framtiden så behöver ni göra en ny ansökan. Tänk då på att det kan ta ett antal dagar innan hemtjänsten kan vara igång igen eftersom det ska planeras in.
    Maria Aldén Kommunvägledare