När spolas isarna upp för skridskoåkning i Härnösand?

Hej,

Vi undrar när isarna runt om i stan planeras att spolas. Förstår att det inte går att rå på vädrets makter men när brukar det ske, innan jullovet?

Familjen skridsko

Kommentarer

  • Hej Familjen,

    Vi har som mål är att isarna vara klar att tas i bruk v. 51 om vädret tillåter. Tyvärr ser det inte lovande ut denna vecka, plusgrader på dagarna och nederbörd som kan bli regn och det går inte att spola om det snöar heller…
    Det krävs rätt så många spolningar innan isen blir så pass tjock att den blir åkbar så jag kan säga så mycket som att denna vecka blir de inte klar att tas i bruk. Om väderprognosen stämmer kan de bli klar först till nyår.

    Med vänlig hälsning

    Härnösands kommun