Hur lämnar jag medborgarförslag?

Var och hur lämnar man med medborgarförslag till kommunen? Det skulle ha utvecklats en e-tjänst i början på 2019 men hittar inget liknande.
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Ja, du har helt rätt i att medborgarförslagen ska ersättas med e-förslag men av olika anledningar så har vi inte kommit igång med e-tjänsten ännu.
    Du kan istället göra en synpunkt och då kommer berörd avdelning återkoppla till dig gällande ditt ärende. Klicka här för att göra en synpunkt.
    Härnösands kommun
  • Kan ni förtydliga om medborgarförslag: går det att lämna medborgarförslag i Härnösands kommun, ja eller nej?
  • Ja, det går att lämna medborgarförslag men eftersom e-tjänsten inte kommit igång än så får man skicka in det som en synpunkt.
    Klicka här för att lämna en synpunkt.

    Maria Aldén Kommunvägledare
  • Inomhus hall på bonsjö IP
    Hej, jag vill att kommunen fixar en inomhus hall på bonsjö IP. För att många barn håller på med idrottar på sommaren så t.ex fotboll men på vintern är det uppehåll så att många barn inte kan röra sig lika bra. En raport visar att man som barn måste röra på sig MINST 1 timme per dag. Under vinterfår inte barnen möjligheten att göra det. Men i fall man byger en inomhus arena så kan fler barn röra på sig.
  • Vill du lämna ett medborgarförslag så går det bra att göra det här: Klicka här för att lämna en synpunkt.
    På måndag den 18/1 så kan du lämna ditt medborgarförslag via den nya e-tjänsten, Klicka här för att läsa mer om e-förslag.
    Maria Aldén Kommunvägledare
    (Uppdaterad )
  • Var kanen se förslagen o då ev rösta?
  • Klicka här för att se aktuella e-förslag. För att rösta på ett förslag så går du in på det förslaget och klickar sedan på den gröna "Rösta för"-knappen.
    Maria Aldén Kommunvägledare
  • Nu kan jag läsa förslagen, på min dator,
    Men...inte rösta, fast jag fyllt i uppgifterna, så får jag upp att det saknas uppgifter!?

  • För att komma vidare behöver du fylla i alla fält förutom telefonnummer sekundär. Har du gjort det?
    Maria Aldén Kommunvägledare
  • Jaa
  • Måste uppdatera o hålla på, nu fick jag till det iaf
    Tack för support!!
  • Men så bra🙂 Du är välkommen att höra av dig om du har fler funderingar.
    Maria Aldén Kommunvägledare