Låna/Hyra skridskor?

Hej
Jag och min sambo skulle vilja testa skridskor igen, det var säkert 10-15 år sedan sist.

Jag undrar om vi kan låna/hyra hos er och bara åka runt på högslättens uterink någon timma eller så?

Om vi inte kan låna/hyra hos er, vet ni något ställe där vi kan testa?

Hälsningar
Gustav

Kommentarer

  • Hej Gustav,

    Nej, man kan inte låna eller hyra skridskor på Högslätten och tyvärr vet jag inget annat ställe som erbjuder det.

    Maria Aldén Kommunvägledare
  • Hej
    Det var en tidningsnyhet förra året om att Härnösand anslutit sig till Fritidsbanken Har detta upphört?
    Uppe på Vårdkasen finns det  uthyrning av utförsskidor men där finns väl inte längdskidor?
    Kan samhällsnämnden ha en uthyrningsverksamhet som led i sin arbetsmarknadsverksamhet?
    Det vore fint om ni på Fritid kunde gräva lite om detta och sätta in en blänkare på hemsidan. Det är ju nu det är härlig vinter och behoven finns. Alla har inte råd att köpa dyr utrustning men vill nyttja skidspår och backar och isar ändå.
    Hälsningar
    Lena
    Lena Johansson
  • Hej,

    Fritidsbanken är under uppbyggnad och kommer öppna upp på Magasinsgatan 11 under första kvartalet -2022.

    gällande uthyrning av längdskidor så Alpina har egen uthyrning av skidutrustning, dock inte längdskidor – fritidsbanken konkurrerar inte med deras verksamhet.

    Fritidsbanken ligger under Arbetslivsförvaltningen och samarbetar med alla kommunens förvaltningar, Fritidsbanken kommer vara en arena för personer som är i arbetsmarknadsåtgärd och personer med funktionsvariationer.

    Fritidsbanken kommer marknadsföras på kommunens hemsida och i sociala medier när vi har ett mer konkret datum när vi öppnar. Insamling av utrustning kommer ske löpande på våra insamlingsplatser.

    Vänliga hälsningar

    Muhyidin Ali Mohammed
  • Hej och tack för svar. Vad det gäller längdskidor förstår jag inte svaret - Alpina har inte längdskidor och då kan ju inte den nya verksamheten konkurrera med dem!!
    Jag tror dessutom att med alla nya fina spår är just skidor för längdåkning en mycket attraktiv produkt för Fritidsbanken.
    Hur samlar ni in uthyrningsobjekten och var ska man lämna om man har något som kan användas? Det känns viktigt att det inte blir ett barnbytescentrum utan också riktiga grejor för vuxna. Ni skulle kunna informera om att ni snart finns och vill ha in fungerande utrustning för vintersport nu i januari, Även villkoren.för det.
    Hoppas vi hörs snart igen och att den infon om Fritidsbanken också når utanför vår konversation.
    Lena Johansson
  • Hej,
    okej, när det gäller din fråga om uthyrningsobjekten och var ska man lämna om man har något som kan användas.
    Har man utrustning att lämna in eller frågor kontakta gärna Sanna Hellberg Verksamhetsansvarig för Fritidsbanken på telnr:070- 2105891.
    Utrustning kommer att finnas för både vuxna och barn.
    Muhyidin Ali Mohammed