Kan jag få en gemensam soptunna?

Hej,

Jag och min granne i sommarstugan är intresserad av en gemensam soptunna för vi har så lite sopor. Går det?

Tack på förhand!
Härnösands kommun

Kommentarer

  • Hej!

    Det finns möjlighet att ansöka om att dela avfallskärl med en granne eller närliggande fastighet.

    Fastigheter med fritidshus abonnemang får dela sopkärl om följande kriterier är uppfyllda:
    • Fastigheterna ska angränsa till  varandra.
    • Fastigheterna ska inte ingå i en redan befintlig kollektivlösning med befintligt angiven plats för avfallskärl.
    Dispens medges tillsvidare.

    Här hittar du ansökningsblanketten för gemensam avfallsbehållare
    Härnösands kommun