Jag vill starta ett företag och behöver er hjälp!

Kan Härnösands kommun hjälpa mig att starta upp mitt företag?
Härnösands kommun

Kommentarer

  • Självklart vill och kan vi hjälpa dig med ditt företag!

    Vi rekommenderar att du kontaktar Företagslotsen som är vår kostnadsfria service för att underlätta kommunikationen mellan oss på kommunen och dig, framförallt när det gäller myndighetsutövning.
    Vårt mål är att förenkla för dig som företagare i Härnösand genom kortare handläggningstider och minimerade myndighetskontakter.

    Företagslotsen hjälper dig med;
    • kontakter in i kommunen.
    • kartläggning av vilka tillstånd som behövs för ditt företag.
    • att samordna inblandade aktörer i ditt ärende.
    • löpande information om ärendets gång.
    • tips om lediga lokaler och mark.
    • förslag till finansieringslösningar.
    • allmän rådgivning.
    E-tjänst - Enkla vägen för företag
    I vår e-tjänst får du snabbt svar på dina frågor. (ingen e-legitimation krävs)

    Adress: Universitetsbacken 3 (övre entrén) Härnösand
    E-post: foretagslotsen@harnosand.se
    Telefon: 0611-34 80 34
    Marielle Oikari Kommunvägledare
    (Uppdaterad )
  • Det finns en mängd aktörer som erbjuder tjänster och hjälp till dig som är nyföretagare, funderar på att starta företag, har en ny idé eller redan driver ett företag som du vill utveckla. ​Här kan du läsa mer om några av dem.​​​

    Marielle Oikari Kommunvägledare
    (Uppdaterad )