Öppet på Högslättens gym?

Härnösands atletklubb (HAK) planerar att ha öppet i gymmet för sina medlemmar trots att Högslättens all verksamhet ska stängas pga Coronaviruset. Vad är det som gäller egentligen?

Kommentarer

  • Hej Stefan,

    Tack för din fråga!
    Härnösands atletklubb (HAK) drivs inte av kommunen och det stämmer att dom kommer att hålla öppet för sina medlemmar. Samtliga medlemmar kommer få mer information via e-post eller via telefon.

    Med vänliga hälsningar
    Maria Aldén Kommunvägledare
  • När planerar ni att öppna Högslättens sportcenter, omklädningsrum, duschmöjligheter etc?
    Egen erfarenhet säger att det genomgående varit betydligt färre besökare där än i stadens butiker, badplatser, caféer, restauranger etc.
  • Hej Jan,

    Från och med fredagen den 12 juni öppnade Högslätten Sportcentrum för allmänheten igen. Allmänheten och föreningar uppmanas att fortsätta följa Folkhälsomyndighetens rekommendationer och inte besöka Högslätten vid sjukdom, hålla avstånd till varandra och tvätta händerna ofta.

    Sommartider på Högslätten den 22 juni till den 2 augusti.
    Öppettider: 07.00-16.00 på vardagar och stängt på helgerna.

    Vänliga hälsningar,
    Marielle Oikari Kommunvägledare
  • Tack för snabbt svar!
  • När kommer vi få träna på gymmet igen?
  • Hej Kamila,

    Härnösands kommuns idrottsanläggningar fortsätter att vara stängda för allmänheten fram till 10 januari.

    Maria Aldén Kommunvägledare
  • Hej! jag heter yusra och jag vill börja på gym jag är 14 år gammal.
  • Hej Yusra,

    Högslättens gym, Härnösands atletklubb, drivs inte av kommunen så för frågor om gymmet får du kontakta dom.
    Maria Aldén Kommunvägledare