Får man rida på badstrand?

Jag ser att flera kommuner har regler gällande häst på allmän badplats. De kommunerna har angivet att det är förbjudet att ta en häst till allmän badplats mellan den 1maj och den 25 september. Jag kan dock inte se vad som gäller i Härnösands kommun och undrar vad som gäller kring hästar på badplats.
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Ja, du får rida på kommunens badplatser från 1 oktober till 30 april. Under sommaren så får du inte rida på badplatserna.
    Marielle Oikari Kommunvägledare
    (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.