Har du frågor kring bygglov?

Vi förbättrar vår service och du kan via kommunens servicecenter boka ett möte med bygglovshandläggare. Du träffar oss på Sambibliotekets plan 1, via telefon 0611-348040 eller e-post servicecenter@harnosand.se

Välkommen!
Härnösands kommun

Kommentarer

  • Hej, det har väl inget med bygglov att göra men jag vill veta vilken teknik som förordas nu vad gäller isolering av torpargrund och fuktminimering i densamma?
    Har tänkt mig utvändig isolering i någon form på ett gammalt hus.
    Är det då bara plastfolie på marken som gäller eller ska man ha nån isolerande matta.?
    Ska man strypa befintliga ventilationshål vid en sådan åtgärd?
    Att bra dränering behövs förstår jag.
    Hade tänkt göra fuktmätningar i bjälklaget för att få veta om golvet behöver brytas upp först. Men sen vill jag ju veta att jag inte gör nåt felaktigt.
    Tack på förhand.
  • Hej Tommy,

    Din fråga när det gäller vilken teknik du ska använda så hänvisar vi dig till en arkitekt eller byggnadsantikvarie för att få hjälp.

    Med vänliga hälsningar,
    Marielle Oikari Kommunvägledare