Kan jag pausa medlemskap på simhallen?

Hej, finns det möjlighet att pausa sitt medlemskap nu i samband med corona?

Kommentarer

  • Hej Patrik och tack för din fråga!

    Härnösands kommun följer de rekommendationer och riktlinjer som Folkhälsomyndigheten och smittskyddet i Region Västernorrland ger. Eftersom det inte finns några rekommendationer att stänga badanläggningar pausar vi inga medlemskap.

    Med vänliga hälsningar
  • Är det så klokt? T ex är det många äldre som har satsat pengar på medlemskap och kanske därför inte vill avstå från att besöka simhall och träningslokalen. Har själv köpt för sex månader men hittills bara kunnat utnyttja två...
  • Hej Annalena,

    Tack för din synpunkt!

    Personalen på simhallen har bättre information gällande din fråga och dem kan säkert hjälpa dig. Tillhör du en riskgrupp finns möjlighet att frysa ditt medlemskap.
    Kontakta receptionen på simhallen på telefonnummer 0611-34 81 70 eller via e-post kassa.simhallen@harnosand.se.

    Med vänliga hälsningar
  • Hur går det till nu när badhuset faktiskt har stängt, kommer vi som har löpande betalning (Autogiro) betala för den period då medlemskapet inte kan användas?
  • Hej Marie!

    Har man tecknat autogiro innan 1 september 2020 löper autogirodragningen på som vanligt fram till dess att kontraktet löper ut. När simhallen öppnar upp igen förlängs slutdatumet på medlemskapet motsvarande tid vi haft stängt. Denna förlängning läggs på efter autogiro tagit slut.
    Har man tecknat autogiro efter 1 september 2020 fryser vi medlemskapet och stoppar autogirodragningen under den tid simhallen håller stängt.
    Har man ytterligare frågor, kom till Simhallen måndag-fredag klockan 12-13. OBS att bara en kund i taget släpps in.

    Övriga får vänta på sin tur utanför eller mejla till kassa.simhallen@harnosand.se så återkopplar simhallens personal.

    Vänliga hälsningar
  • Har ni rätt att ta betalt för något som jag inte kan använda,bara förlänga kanske innebär att ,man betalar för något man inte kan använda tex lämnat stan nä tror inte ni har rätt att ta betalt för ingen verksamhet
  • Hej Peter,

    Vid frågor som rör betalning så får du kontakta receptionen på simhallen. Du når dom på telefonnummer 0611-34 81 70 eller via e-post; kassa.simhallen@harnosand.se.
    Maria Aldén Kommunvägledare