När börjar man sopa gatorna?

När kommer gruset och sanden borstas bort från gator och gångbanor?
Leif

Kommentarer

  • Den 11 april (vecka 15) börjar de i centrala Härnösand och arbetar sig sedan mot ytterområdena.

    Ytterområdena sopas vecka 18-20
    Till ytterområdena hör

    • Brunne
    • Byåker
    • Hälledal
    • Utansjö
    • Viksjö
    • Älandsbro

    Under arbetets gång kommer parkeringar att tillfälligt stängas av. För att underlätta arbetet uppmanas också bilister att vara noga med att följa reglerna för datumparkering.

    Du hittar datumparkeringsreglerna här.

    Ett tips till privata fastighetsägare är att ta upp sanden utanför fastigheten och använda nästa säsong.

    Beroende på vädret, kan tidsplaneringen förändras.
    Maria Aldén Kommunvägledare