Gatuunderhåll

Varför lagar man årets plogskador med kallasfalt isf att sätta tillbaka riktig betongkantsten på Volontärvägen det blir en stor försämring och förfulning av vår stad.

Kommentarer

  • Hej Leif,

    Planen är att gräva ur Volontärvägen nästa år och man har då valt att lösa det med kallasfalt så länge. Kantstenen kommer att sättas tillbaka när arbetet är helt klart.

    Med vänliga hälsningar
    Maria Aldén Kommunvägledare
  • Hej
    Vill informera er om en plogskada i asfalten som bör åtgärdas på Betsvägen 37 /48
    Peter Hansson
  • Hej Peter,

    Tack för informationen. Jag skickar den vidare till Teknikavdelningen som har hand om vägarna och röjningsavtal

    Vänliga hälsningar
    Muhyidin Ali Mohammed
  • Det behöver lagas av så kallade potthål korsningen Skördevägen Byvägen,
    farligt för både bilar och andra trafikanter
    Per-Olof Edström
  • Hej Per-Olof,

    Tack för upplysningen. Jag tar kontakt med min kollega på teknikavdelning Peter Dahlberg och informerar honom om detta.
    Muhyidin Ali Mohammed
  • Skadan är redan åtgärdad
    Peter Hansson
  • Härligt att höra.
    Muhyidin Ali Mohammed
  • Nej , skadan är ej lagad. Det som är lagat är 50 m längre in på Byvägen.
    Per-Olof Edström
  • Hej per,

    Jag har redan kommunicerat med Peter och ska se över ärendet.
    Muhyidin Ali Mohammed