Är folkbokförd i annan kommun, kan jag ansöka om förskoleplats?

Vi ska flytta till Härnösand i juni men är inte skrivna i kommunen än. Vi vill att vår son börjar förskolan 1 september och eftersom man måste ansöka minst fyra månader i förväg vet jag inte hur jag ska gå till väga när man måste vara folkbokförd i kommunen för att ansöka om plats. Hur ska jag gå till väga och vem kan jag kontakta.
Miranda