Bygglov

Var hittar jag beviljade bygglov under år 2020? Det är väl offentlig handling?

Kommentarer

  • Hej Lena,

    Ja, du har rätt att ta del av nästan alla handlingar och uppgifter som finns hos kommunen tack vare offentlighetsprincipen.

    För att begära ut en allmän handling så kontaktar du centraldiariets registratorer.
    I din begäran så ska du ange så mycket information som möjligt om det du söker efter så blir det lättare för registratorerna att ta fram handlingen.

    Kontaktuppgifter Centraldiariet
    Telefon: 0611-34 81 99
    E-post: centraldiariet@harnosand.se

    Vid utlämnande av allmän handling kan kommunen ta ut en avgift.
    Avgift tas ut vid överlämnande och vid översändande via fax, brev och e-post.
    Marielle Oikari Kommunvägledare