Vilka krav gäller för att ni ska sätta upp bullerskydd?

Vilka krav har ni för att det ska kunna sättas upp ett bullerplank efter stenhammarsvägen, nedanför Orrvägen? Det är mycket trafik och många som kör väldigt fort. Bilar, lastbilar, motorcyklar mm. Vi kan ej ha balkongdörren öppen på kvällstid för då hörs knappt Tv:n. Den vill vi inte ha på högsta volym som man måste ha om vi ska höra.

Kommentarer

  • Generellt krävs det ett bygglov för att sätta upp ett plank. Det finns undantag för en och tvåbostadshus för att göra en skyddad uteplats 3,6m från fasaden och är max 1,8m högt från marken räknat.

    För att få veta vad som gäller för din fastighet rekommenderar vi att du skickar in din fråga och fastighetsbeteckning till bygglovladan@harnosand.se
    Maria Aldén Kommunvägledare