Belysning på isbana på Solenskolan

Hej
Jag är så tacksam att det finns en spolad isbana för allmänheten att åka på nära där vi bor. Jag ser att det finns lampor kring banan, men de är inte tända. Jag skulle bli ännu mer tacksam om ni kunde tända dessa lampor. I helgen var det många barn och vuxna som var där och åkte i mörkret. Förslagsvis kanske det går att släcka lamporna som är på Solenskolans fotbollsplan och tända de vid isbanan istället? Det är inte någon som varit på fotbollsplanen under hela helgen, däremot har det varit fullt med folk på isbanan.
Tacksam för snabb hantering så vi hinner träna inför fredagens skridskolek på solenskolan 😀
//Erica och Alfred

Kommentarer

  • Hej Erica!

    Tack för bra information och roligt att det är full aktivitet på isbanan.

    HEMAB som ansvar för drift och underhåll av belysningen meddelar att
    material är beställt och målsättningen är att det förhoppningsvis skall lysa till helgen. Har vi tur redan ikväll torsdag.

    Med vänlig hälsning
  • Men ååå va roligt, tack för snabb återkoppling! Nu kommer vi att kunna se isen utan pannlampa 😀

    En extra bonus är att Alfred 7 år får lära sig att vi medborgare kan påverka om vi frågar istället för att gnälla och inte göra nått, så tack även för det.
    //Erica
  • Nu ska belysningen på Solenskolans isbana fungera.

    Belysningen tänds via en tryckknapp som sitter på en belysningsstolpe på långsidan mot Körningsskolan.

    Med vänlig hälsning