Behöver du hjälp med Schoolity?

Vi har försökt samlat information och svar på vanliga frågor. Så scrolla ner så hittar du förhoppningsvis svar på dina frågor.

Schoolity gäller bara förskoleklass, grundskolan och gymnasieelever. Om ditt barn går i förskola eller fritidshem så ska du använda IST. Du kan klicka här för att komma till IST.

Schoolity är en lärplattform som ska underlätta det dagliga arbetet för elever och personal i skolan. Den ska också göra det lättare för dig som vårdnadshavare att följa ditt barns skolgång.

Detta hittar du bland annat i Schoolity.
- Schema - Veckoschema
- Studieplan - för elever
- Frånvaro (sjukanmälan)

(Schoolity ersätter Dexter)

Härnösands kommun

Kommentarer

  • Härnösands kommun
  • Hur sjukanmäler jag mitt barn? (anmäler frånvaro)

    Så här sjukanmäler du ditt barn i grundskolan eller gymnasiet
    Förälder eller elev (som är myndig) kan anmäla frånvaro upp till 2 veckor tillbaka i tiden. Om du som förälder har fler barn på samma skola, se då till att först välja det barn som du vill anmäla frånvaro på genom att klicka på ditt namn uppe i högra
    hörnet, klicka på "Mina barn" och sen välja det barn som det gäller.

    1. Klicka på fliken "Frånvaro"
    2. Klicka på "Anmäl frånvaro" uppe till vänster.
    3. Nu kommer en ruta upp där du ska ange datum, tid och orsak.
    1. Datum: Välj datum för frånvaron. Dagens datum är färdigifyllt. Du kan välja flera dagar i följd.
    2. Tid: Ange tid för frånvaron. Heldag är färdigifyllt. För att anmäla del av dag anger ni den faktiska tiden eleven kommer vara frånvarande från skolan.
    3. Orsak: Här anges orsaken för frånvaron.

    4. Klicka på "Spara"

    Klicka här för information om hur personal ska anmäla frånvaro på en elev.
    Härnösands kommun
  • För att kunna använda Schoolity så behöver du användaruppgifter.
    Du loggar alltid in med din e-post på Schoolity. Instruktionerna beskriver bara hur du registrerar din e-post du vill använda. Du kan alltså inte logga in med Bank-id, du kan bara använda Bank-ID för att registrering av e-postadress.

    Beställ dina användaruppgifter med hjälp av bank-id:
    1. Klicka här för att komma till Schoolity.
    2. Klicka på länken som heter Registrera e-postadress (se bilden nedan) och följ instruktionerna.

    Marielle Oikari Kommunvägledare
  • Jag har loggat in på Schoolity, men två av mina barn finns inte ens med där. Vänligen be någon att kontakta mig snarast.
  • Du kan själv kontakta Kenneth Svanemar Näslund på Skolförvaltningen.
    Hans telefonnummer: 070-252 11 72 eller via hans mailadress kenneth.naslund@harnosand.se