Badsugen? Fina badplatser finns det gott om i Härnösand!

Härliga havsbad med mjuka sandstränder och varma insjöbad.
När sommaren är riktigt varm finns inget bättre än att kasta sig i havets uppfriskande vågor eller insjöns stilla svalka.

Badplatser i Härnösand
Härnösands kommun

Kommentarer

  • Flera rapporter om algblomning har inkommit till ICBV från Härnösands kommun. Dessa blomningar har sett ut som gulgröna prickar på ytan, eller ett tjockt "täcke" av alger.

    Du kan hålla dig uppdaterad om algblomning på Informationscentralen för Bottniska viken (ICBV) hos Länsstyrelsen.
    Till Informationscentralen för Bottniska viken