ändra befintlig eldstad i fritidshus (Öppen spis) till braskamin

Vill bygga om en öppen spis i fritidshus till braskamin. Kontaktat företag och fått offert. Men frågan är om jag tolkar informationen på hemsidan rätt.  "Vid befintlig eldstad som förändras behöver ingen ritning skickas med ansökan"  Stämmer min tolkning? ska man i så fall bara kryssa i rutan ombyggnad av befintlig eldstad i anmälan? Tacksam för enkelt och klart svar. Ha de.
Göte Dahlin

Kommentarer

  • Hej Göte,

    Ja, du ska kryssa i rutan; Ombyggnad av befintlig eldstad också ska du skicka med en enkel ritning där det framgår vart eldstaden är placerad i fastigheten.
    Marielle Oikari Kommunvägledare