Vem kan hjälpa oss med installering av spisvakt?

Jag undrar hur jag ska gå tillväga om vi behöver installera en spis vakt i vår mors lägenhet av säkerhetsskäl. Finns det en väg att använda via hemtjänsten eller inte?

Fatima (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Jag rekommenderar att du kontaktar din mors biståndshandläggare så kan hen svara/hjälpa er med det.
    Maria Aldén Kommunvägledare
  • Hej. Hur drar jag ned på begärd och erhållen hemtjänst?
    Jag behöver ingen hemtjänst nu när diskmaskin installerats.
    Däremot, vänster hand funkar inte än, och det gör det svårt att ta sej någonstans med rollator eller rullstol. Till bussen tex. Därför skulle jag behöva förlängt tillstånd att utnyttja färdtjänst och/eller sjuktaxi till vårdcentral och Sundvalls sjukhus för såromläggningar.

    Mvh
    Billy Alexandersson

    Billy
  • Om du vill ändra något i dina hemtjänstinsatser så kontaktar du din biståndshandläggare. Har du inte kontaktuppgifter till hen så kan du ringa till Biståndsenheten på telefonnummer  0611 - 34 80 00,
    telefontid: måndag - fredag 08.15 - 09.15.

    Vill du förlänga tillståndet för färdtjänst så får du skicka in en ny ansökan. Det kan du göra både via blankett och e-tjänst.

    Klicka här för att komma till ansökan om färdtjänst.
    Maria Aldén Kommunvägledare