Tillval kök

Hur och vem som får välja kökstillval och vad det kostar.

Du som har ett kök äldre än 12 år är välkommen till vår reception på Rudsjöterrassen 5, plan 9 på våra öppettider för att kika på köksutställningen samt göra dina val.

Vi har öppet måndag - onsdag 13.00 - 16.00, torsdagar 13.00 - 18.00. Endast bokade besök!

2022 års kostnad:

Kostnad  för 1 rum med kokvrå:
Luckor, handtag och bänkskiva 123 kr/mån
Extra tillval: Stänkskydd och utvändig stommålning plus 72 kr/mån
Extra tillval: Utdragbar grythurts, plus 26 kr/mån

Kostnad  för 1 - 7 rum och kök:
Luckor, handtag och bänkskiva 226 kr/mån
Extra tillval: Stänkskydd och utvändig stommålning plus 72 kr/mån
Extra tillval: Utdragbar grythurts, plus 26 kr/mån

Följande adresser inkluderas inte av tillval:
  • Barents väg
  • Karahavsvägen
  • Haugans gränd
  • Vardövägen
  • Moränvägen 3 A-C
  • Moränvägen 68 A-C
  • Dalarövägen 14-54
  • Dalarövägen 26 A
  • Skansvägen 28 & 30

Haninge Bostäder

Kommentarer

  • Hörde av en granne att köksluckor ska bytas ut oavsett man väljer tillval eller inte men att tillvalen då får man lite extra, stämmer det. Bor ute på Dalarö!
  • Byts inte lådorna då? Stänkskydd, är det vid spisen bara eller?
  • Hej!

    Även lådfronten och själva lådorna byts ut mot nya.
    Stänkskydd är en skiva man sätter mot där man har kakel idag om man önskar.
    Jeasmine Kundservice
  • Hyresvärden är tvungen enligt lag att reparera sånt som är trasigt. Om köket är i risigt skick skall hyresvärden åtgärda det. Men man kan inte kräva helt nya luckor mm. Bara att det som är trasigt och risigt blir åtgärdat.
    HB vill gärna boosta sitt tillvalskök, men man MÅSTE alltså inte välja tillval för att få ett helt och fungerande kök. Även om HB gärna verkar vilja få en att tro det!
  • Hej Annika!
    Du har helt rätt i att Haninge bostäder lagar och reparerar det som är trasigt i din lägenhet när du gjort din felanmälan, det gäller även köket. Men om du vill uppdatera ditt kök, med egna färgval finns det till exempel möjlighet att välja luckor och bänkskivor på tillval.
    Jeasmine Kundservice