Söker bostad

Hej!
Hur mycket tid behöver jag och min familj för att hitta lägenhet?
Jag behöver det så fort.

Kommentarer

  • Hej och tack för att du frågar oss!

    Idag har vi en uppskattad väntetid på våra lägenheter på ca 8-16 år.
    Jeasmine Kundservice
  • Hej Jeasmine! Jag har andrahandskontrakt och bor 5 år i Haninge. Jag har ett barn med Autismsdiagnoz. Han börjar gå i skolan nästa år. Jag söker bostad eftersom det är väldigt viktigt för mitt barn att inte flyta ofta, förändringar. Kan ni göra t. ex prioritet i sådant fall? Jag har läkarintyg som anledning. Jag vet att de har, bostadsförmedlingen i Stockholm. Jag vet inte vad ska jag göra, jag behöver hjälp, svara snälla./ Irma
  • Hej Irma och tack för ditt mejl!
    Jag förstår att det ibland kan finnas jobbiga situationer i livet, men vi har inga förturer på våra lägenheter utan går strikt efter den som har stått längst i vår bostadskö/har flest köpoäng.
    Det finns dock privata bostadsvärdar i Haninge som kan vara värda att söka upp      t ex:
    • Akelius  (finns i Västerhaninge)
    • Victoria Park (finns i Brandbergen)
    • K2A (finns i Vega)
    • Heimstaden (finns i Haninge)

    Lycka till i ert sökande!
    Jeasmine Kundservice