Elbil

Hej,

Tänkte fråga hur det ser ut på fronten om man skulle vilja införskaffa sig en plug-in/el-bil? Det eftersom man bara har vanliga motorvärmare i garaget så lär det inte vara säkert nog och ladda med den (om det ändå går utan att säkringarna springer)

Kommentarer

  • Hej Gästen!
    I dagsläget har vi några laddningsplatser för elbilar att hyra på Örnens Väg i Handen.
    Det är tyvärr inte möjligt att ladda sin elbil via våra motorvärmaruttag då det är för låg ampere.

    Med vänlig hälsning,
  • Hej Josefine,

    Ni har inga planer på att börja erbjuda folk att ”uppgradera” till en som kan samt om du vet om några planer i jordbro området på att införskaffa/ersätta?

    Mvh Gästen
  • I Jordbro kommer det att finnas möjlighet för oss att framöver kunna installera några laddningsplatser för elbilar att hyra ut. Detta beror mycket på hur efterfrågan ser ut hos våra hyresgäster. Är man hyresgäst hos oss idag och eventuellt är intresserad av en plats för elbil får man väldigt gärna kontakta oss om det.

    Önskar dig en fortsatt trevlig dag!

  • Hur ser eventuella planer ut för detta i Tungelsta? Är ju inte lönt att välja eller köpa en elbil/laddhybrid om man inte kan ladda den hemma.
  • Hej Marcus och tack för din fråga!

    I dagsläget har vi inte planerat för några laddningsplatser i Tungelsta.

    Jag önskar dig en trevlig dag!
  • Hej
    Vi har skaffat ett laddhybrid bil, just nu han vi ett parkeringsplats med motorvärmare, hur mycket möjlighet finns det att ni uppdaterar vår plats och installera plug-in till elbil ?

  • Hej
    Vi har köpt en laddhybrid bil. I dagsläget äger vi ett parkering plats med motorvärmare. Finns det eller kommer det finnas någon möjlighet att ni kan installera laddningsplats så att vi kan ladda bilen där ?
  • Hej!
    Vi jobbar på frågan, men har ingen tidsplan när det kan komma laddplatser för elbilar och elhybrider på våra övriga parkeringsplatser.
    Jeasmine Kundservice
  • Hej
    När skall ni erbjuda uttag för laddbilar? För ni tänker väl på miljön?
  • Hej!

    Vi jobbar på detta och ser över vilka alternativ som finns för självklart tänker vi på vår miljö.
    Jeasmine Kundservice
  • Hej!

    I nuläget kan vi tyvärr inte svara när det blir aktuellt med elbilsladdning i Jordbro och i vårt övriga bestånd. Vi har inget beslut gällande utbyggnad av elbilsladdning men det är en viktig fråga framöver när vi beslutar om framtida investeringar. I nuläget erbjuder vi uttag för motorvärmare som inte är godkända för elbilsladdning. Att byta motorvärmaruttag till ladd-boxar brukar omfatta byte av elkablar och uppsäkring för att klara effektuttaget. När det blir aktuellt att erbjuda elbilsladdning så kommer vi informera om det, men det kan dröja något år innan det är aktuellt.

    Jeasmine Kundservice
  • Några År!?
    Inte ett okej svar kan jag tycka!
    Då ni skyltar att ni ligger framkant och tänker på miljön som allmännyttig bostadsbolag.
    Vilka områden kan ni erbjuda möjlighet till laddning?
  • Hej igen!

    Tyvärr tar det denna tid när det ska upphandlas och gå genom flera led för beslutande, samt ska det ekonomiska räknas in.
    Men du kan vara säker på att detta är en fråga som vi jobbar med.
    I dagsläget har vi laddplatser på Örnens väg i Handen, samt på gång I Vendelsö, på Skansvägen.
    Jeasmine Kundservice