Behöver lägenhet

Jag behöver lägenhet hur går jag till väga?

Mvh
Anif

Kommentarer

  • Hej Anif,

    För att få lägenhet i Haninge Bostäder behöver du ställa dig i vår kö genom att göra en
    Kundanmälan. (http://www.haningebostader.se/kundanmaelan/)

    Du kommer tjäna ihop 1 poäng per dag. Du behöver komma ihåg att logga in och spara din information var 18:e månad (1,5 år) för att fortsätta stå i vår kö.

    I dagsläget är den genomsnittliga kötiden hos oss 8 - 15 år för att få en lägenhet.

    Önskar dig en trevlig dag
    Cecilia
    Cecilia Löfquist Marknad- & Ekonomichef
  • Jag är fick erbjudandet for lägenhet, hur ska vet om ? Jag kan få detta lägenheten eller gå vidare nästa turordningen?  Tack
  • Hej Hadi!

    Haninge Bostäder kommer kontakta den person som står först på lägenheten och har den längsta kötiden.
    Trevlig kväll.
    Lena

  • Hej.  Vart står vilken plats jag är på en lägenhet som jag är intresserad över. Kan man se hur många som står på just den lägenhet som jag är intresserad över? Mvh kati
  • Hej Kati,
    Som bostadssökande kan man tyvärr inte se sin egen köplats på en specifik lägenhet i dagsläget. Det du kan göra är att ringa till oss på telefon 08-606 89 00 för att ta reda på din köplats. Vi har telefontid måndag - fredag kl. 09:00 - 11:45.

    Man kan se hur många som har intresseanmält ett specifikt objekt genom att gå in på den aktuella lägenheten på Lediga objekt.

    Då kan det se ut på detta vis:

    Återkom gärna om du har några ytterligare funderingar!

  • Hej!
    Jag undrar om man kan få lägenhet trots att man ej stått i kö i t.ex. 8år? Jag har 561 kö poäng. Är det omöjligt för mig då?

    Mvh Sofie
  • Hej
    Det beror på vilka andra som söker samma bostad som du. De som har längre kötid kommer att få en högre placering. Det går inte i förväg veta vilka som söker samma bostad som du.
    Tanja Verksamhetsutvecklare