Hur gör jag för att ansöka om ersättning?

Jag har blivit arbetslös, är medlem hos er och vill nu ansöka om ersättning. Hur gör jag?
Anna

Kommentarer

  • Hej Anna,

    Jag förstår, först och främst så vill jag beklaga att du hamnat i denna situation men vi ska självklart hjälpa dig med din fråga kring ersättningen.

    En guide hur du söker ersättning
    • Skriv in dig på Arbetsförmedlingen. Det första du ska göra är att skriva in dig som arbetssökande på Arbetsförmedlingen.
    • Fyll i din ansökan om ersättning. Du gör din ansökan om ersättning via vår e-tjänst Mina sidor.
    • Tidrapportera i Mina sidor
    När du gjort dessa steg så kommer en handläggare hos oss ta hand om ditt ärende och fatta ett beslut och om allt ser bra så kommer ni få utbetalningar av oss.

    OBS. Just nu har vi väldigt högt tryck på ansökningar och väntetiden på beslut kan uppfattas lite längre en vanligt men vi hoppas på att kunna återkomma till dig med beslut inom 1-2 månader. Har ni rätt till ersättning så får ni den retroaktivt från den dagen ni gjorde er ansökan.
    Love