Har jag rätt till sjukersättning ?

Hej,

Jag undrar om jag har rätt till någon ersättning om jag blir sjuk, alltså har vi några förmåner utöver den vanliga sjukpenningen som medlem hos er?
Karl Andersson

Kommentarer

  • Hej Karl,

    Tack för din fråga

    Dessvärre har du inte rätt till någon ersättning från Hälsoförbundet om du blir sjuk, det är vanliga Försäkringskassan som du får vända dig till kring det.

    Däremot om du arbetar på ett företag med kollektivavtal så kan du ha rätt att få utfyllnad av sjukpenning via just Försäkringskassan.

    Vill du veta vad som gäller just för dig Karl så skulle jag mejla in ett privatfråga till medlemsservice på fraga@halsoforbundet.se eller fråga din personalavdelning där du jobbar vad som gäller för dig.

    Hoppas detta svarade på din fråga
    Love