Ladd­ning med solcellsanslägg­ning

Hur funkar ladd­ning med solcellsanslägg­ning för witty Start?
Cindy

Kommentarer

  • Med Hagers last­vakt är den här kabe­lan­slut­ningen, enligt bilden ovan, tillägnad Eco-läget på XEV305 för att maxi­mera energin från solcel­lerna.

    Det betyder att när det är sol, mätt med strömtrafo, kommer du att ta strömmen från solpa­nelen för att ladda bilen med maximal till­gänglig effekt.

    Om det inte finns till­räck­ligt med ström från solpa­nelen, till exempel under natten, kommer bilen att fort­sätta att ladda men med den lägsta effekt på ladd­ning från elnätet.

    Växel­rik­taren på solcells­an­lägg­ningen ansvarar för att balan­sera kraften mellan faserna.

    Det finns heller ingen risk att över­skrida den inställda ström­styrkan, på poten­ti­o­me­ter­hjulet, i ladd­boxen. Om inställ­ningen är 13A kommer strömmen inte att över­stiga 13A.
    Philip Teknisk support