Hur kan ener­gi­för­bruk­ningen minskas med ener­gi­han­te­rings­sy­stemet flow från Hager?

Tom

Kommentarer

  • Hagers ener­gi­han­te­rings­sy­stem flow minskar ener­gi­för­bruk­ningen genom att över­vaka ener­gi­flödet i realtid och styra förbru­karna enligt detta. Konkret innebär det att flow möjliggör intel­li­gent styr­ning av ener­gi­dis­tri­bu­tion och -använd­ning för att opti­mera förbruk­ningen och därmed även ener­gi­kost­na­derna.

    Systemet kan till exempel användas för att slå på/av elekt­riska enheter bero­ende på till­gången på förnybar energi såsom sole­nergi. I direkt solljus är det vettigt att öka ener­gi­för­bruk­ningen för att direkt använda elen från solpa­ne­lerna och därmed öka egen­för­bruk­ningen. Ener­gislu­kare som värme­pumpar eller luft­kon­di­tio­ne­rings­sy­stem används efter behov, vilket också minskar förbruk­ningen.

    Tack vare den intel­li­genta styr­ningen bidrar flow till att minska elför­bruk­ningen gene­rellt, utnyttja den egna elen opti­malt och spara kost­nader.
    Philip Teknisk support