Akti­verar man astro­läget på EE180 och EE181?

Hur akti­verar man astro­läget på ur EE180 och EE181?
Nils P

Kommentarer

  • Steg 1
    Tryck på meny och på knappen + (plus) och bläddra fram till astro (3 tryck).
    Bekräfta med ett tryck på OK-knappen.

    Steg 2
    Ställ in koor­di­nater för ”Longitud” med knap­parna + och - (plus och minus).
    Bekräfta med ett tryck på OK-knappen.

    Steg 3
    Ställ in koor­di­nater för ”Longitud” med knap­parna + och - (plus och minus).
    Bekräfta med ett tryck på OK-knappen.

    Steg 4

    Ställ in tids­zonen ”Udt” med knap­parna + och - (plus och minus).
    kl. -12:00 till kl. +12:00 i förhål­lande till Greenwich-meri­di­anen (UDT = Universal Day Time)
    Ska vara +01 i Sverige.
    Bekräfta med ett tryck på OK-knappen.

    Steg 5 och 6 är till för att korri­gera/finjustera tiden då astro­läget akti­veras. Tiden går att förskjuta +/- 120 minuter.

    Steg 5
    Ställ in förskjut­ningen för solupp­gång ”RI” (Sunrise) med knap­parna + och - (plus och minus).
    Bekräfta med ett tryck på OK-knappen.

    Steg 6
    Ställ in förskjut­ningen för solned­gång ”SEt” (Sunset) med knap­parna + och - (plus och minus).
    Bekräfta med ett tryck på OK-knappen.

    Steg 7
    Akti­vera/avak­ti­vera astro­läget med knap­parna + och - (plus och minus).
    Akti­ve­ring = ”On” blinkar
    Avak­ti­ve­ring = ”Off” blinkar
    Bekräfta med ett tryck på OK-knappen.
    * För ett 2-kana­ligt ur så till­kommer valet av kanal (A och B)

    Steg 8
    Uret återgår till start­sidan efter akti­ve­ring/avak­ti­ve­ring av astro­läge.
    Visu­ellt så syns detta genom att en ”stjärna” syns på vänster för kanal A och på höger sida för kanal B.
    ”On”/”Off” bredvid stjärnan visar om reläet på respek­tive kanal är till eller från.
    Anton Sjödin Teknisk support