Vad gör jag om jag är strömlös?

Innan du kontaktar oss, följ dessa steg för felsökning:
  1. Kontrollera din elcentral
    • Se om någon av dina säkringar i din elcentral har löst ut. Återställ i så fall dem. 
    • Se om jordfelsbrytaren har löst ut. Återställ den om möjligt.
    • Om den löser ut igen finns det troligtvis ett fel i din anläggning. Kontakta en elektriker för felsökning.
  2. Kontrollera elmätaren
    • Tänd skärmen på din elmätare och se om L1, L2 och L3 lyser i det vänstra hörnet.
    • Om någon av dem är släckt kan det betyda att en huvudsäkring har gått. Byt ut alla säkringar för att säkerställa att problemet inte ligger där.
  3. Kolla driftinformationen
    • Besök vår sida för driftinformation för att se om vi redan känner till ett avbrott.
Om problemet kvarstår, kontakta oss på 036-860 24 00

Habo Energi

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.