Jag har problem med min internetuppkoppling, hur gör jag?

1. Kontrollera stadsnätsboxen och lamporna
  • Börja med att titta på din stadsnätsbox. Kontrollera om lamporna visar några avvikelser.
  • WAN-lampan ska lysa/blinka oranget, för då har du signal till stadsnätsboxen.
  • STATUS-lampan ska lysa grönt. Lyser den oranget – kontakta oss.
2. Starta om utrustningen
  • Om lamporna ser normala ut, dra ut strömsladden till både stadsnätsboxen och routern. Vänta några minuter och anslut dem igen.
3. Testa signalen
  • Har du ingen signal, alltså att WAN-lampan är släckt. Testa att koppla en nätverkskabel direkt mellan stadsnätsboxen och din dator. Om det fungerar är problemet med din router och den kan behöva bytas ut.
4. Kontakta din internetleverantör
  • Om problemet kvarstår, ta kontakt med din internetleverantör – alltså det företag du köper bredbandet av och felanmäl.



Habo Energi

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.