Vilken garantitid har ni på era produkter?

Garantitid för Gustavsbergs produkter är 2 år från det varan tagits i bruk eller 2 år från det datum då slutbesiktning av installerad vara skett.

Garantin täcker inte kostnader för tredje man och inte heller kostnader på annat än den levererade varan. Dessa kostnader ska täckas av försäkring som innehas av installerande företag eller av brukaren.

Om du inte är nöjd eller om varan är felaktig ska du reklamera varan där du har inhandlat den (i butiken eller via installatören). Som kund ska du kunna styrka tidpunkt för inköp av varan genom att uppvisa kvitto eller kopia av faktura som avser leveransen.

Gustavsberg Support (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej,
    Fick en blandare installerad i köket för 15 månader sedan.
    Blandaren har börjat läcka och nu vill inte rörfirman ta det på garantin utan hävdar att garantin är 1 år.
    Stämmer detta?
    Mvh
    Lars
  • Så här svarar rörfirman som har installerat min köksblandare som börjar läcka efter 15 månader.
    ”Vi står inte för partiklar som finns i rören som orsakar läckage. Lägg ner det.
    Be dom ringa mej annars.”
    Lars
  • Hej Lars

    Det är 2 års garanti mot Fabrikations fel. Ni gör en Reklamation mot Rörfirman och han gör det mot sitt Inköpsställe och dom till oss. Eller om ni köpt den själv så gör ni det där ni köpte den. Och så sickar Reklamationen till oss.

    Är det Rörinstallatören som vägrar han så kan ni skicka in bilder på vart blandaren läcker samt kvitto, Rörfiman som installerat, vilken blandre det är samt ert namn, adress och telefon till.
    reklamationer.gbg@gustavsberg.com

    Helena