Varför fastnar min spolknapp nere?

Att spolknappen fastnar nere kan bero på antingen spolknappen eller ventilhuset.

En orsak kan vara att smuts eller rester av rengöringsmedel har fastnat i någon av dessa och hindrar knappen från att poppa upp igen. Spraya därför aldrig rengöringsmedel direkt mot knappen

För att lokalisera var felet sitter kan det vara bra att ta bort spolknappen och testa båda komponenternas funktion var för sig. Den del som hakar fast är den del som behöver rengöras eller bytas ut.

Identifiera din toalett och se reservdelslistan här!

Gustavsberg Support