Nymonterad duschblandare ger för lite varmvatten.

Hej
Har monterat en Duschblandare Gustavsberg Estetic
flödet på varmvattnet är extremt dåligt
på kallvattnet är det full fart
i handfatets blandare är tryck/flöde lika på varm och kallvatten
kan man justera varmvatten flödet?
Ulf

Kommentarer

  • Hej Ulf,

    Nej det går inte att justera flödet på varmvattnet in i blandaren utan antingen så har blandaren inte åtkomst till varmvattnet eller så kanske termostatinsatsen är defekt.

    Börja med att kontrollera att inget är igensatt i varmvattenledningen och gör rent filtret på varmvattensidan till blandaren.

    Hjälper det inte så felanmäler du varan via ditt inköpsställe så hanterar vi den enligt vår reklamationspolicy.
    Nadira Kundservice
  • Hej!

    Jag har ett liknande problem med en Estetic med både hand- och takdusch men där flödet är dåligt. Sista 40-45 graderna på vredet så händer inget med flödet. Finns det nån sparfunktion inuti som kan justeras eller kan jag göra något annat för att öka flödet?

    Tack på förhand!

    Mvh
    Ola
  • Hej Ola,

    Samma gäller även här. Vilket tryck du har från blandaren är direkt kopplat till vilket tryck du har in.

    Om trycket är orimligt lågt så kan även det bero på att det sitter skräp i filtren så börja med att göra rent. Hittar du inget så är det felanmälning som gäller även i ditt fall.
    Nadira Kundservice
  • Hej,

    Det troliga är att termostatinsatsen är defekt och behöver bytas. Vill du återkomma med dina kontaktuppgifter, så kan vi skickar en ny alternativt om ni reklamerar den hos inköpsstället.

    Fredrik Innesälj